اسباب کشی و بسته بندی وسایل منزل برای جابجایی یکی از مسائلی است که فکر کردن به آن هم بسیار سخت می باشد. ما میخواهیم با بیان نکاتی آن را برای شما راحت کنیم.


چگونه اسباب کشی راحتی داشته باشیم؟

1.      بهتر است در زمان بسته بندی اسباب خانه بر روی هر جعبه اسم محل آن و محتویاتش را لیست کنید و بر روی آن بچسبانید.

2.      هر شخص را مسئول یک قسمت از خانه کنید.

3.      اگر خودتان به تنهایی باید اسباب را جمع آوری کنید بهتر است تا زمانی که بسته بندی اسباب یک اتاق یا قسمت تمام نشده است به سراغ جای دیگری نروید زیرا باعث آشفتگی اوضاع و دوباره کاری شما برای جداسازی وسایل ها می شوید.

4.      در زمان جابجایی وسایل، شخصی را در منزل جدید قرار دهید تا کارگرها را راهنمایی کند تا وسایل هر قسمت را تا جایی که امکان دارد بر اساس نام روی جعبه ها در جای خود مثلا آشپزخانه یا اتاق خواب قرار دهد.

5.      وسایل مربوط به انباری را در همانجا قرار دهید تا بعد از چیدمان داخل منزل، سر فرصت به چیدن مرتب داخل انباری بپردازید.

6.      چیدن آشپزخانه را در اولویت قرار دهید و این کار را مادر خانواده انجام دهد نتیجه بهتر و سریع تری حاصل می گردد.

7.      در منزل جدید نیز هر قسمت را به شخصی بسپارید و وسایل شخصی هر کسی را به خودش دهید تا آن ها را به سلیقه خود بچیند.

8.      با قراردادن وسایل بزرگ مانند مبلمان و بوفه در گوشه ها از بهم ریختگی محیط خانه جلوگیری کنید و در نهایت بر اساس فضای باقیمانده به بهترین شکل ممکن آن ها را بچینید.

9.      وسایل یا لباس های آویز مربوط به کمدها را سریع آویزان کنید تا هم از چروک شدن آن ها و ایجاد دوباره کاری جلوگیری شود و هم خانه جدید زودتر منظم گردد.

10.   هیچ وقت بدون مشخص کردن جای وسایل، آن ها را باز نکنید. این کار باعث می شود ماه ها در داخل جعبه های باز شده به دنبال وسایل متفرقه و مختلف بگردید.

11.   به هنگام اسباب کشی، وسایل چوبی دارای گوشه های زاویه دار مانند میزها، بیشتر در معرض صدمه قرار می گیرند. لذا برای مراقبت و نگهداری از این قبیل لوازم چوبی، ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا حتی پلاستیک ساده یا روزنامه پوشانده سپس لایه دیگری از مقوای ضخیم بر روی پوشش قبلی قرار دهید. برای این منظور از چسب های محکم نواری استفاده کنید.

12.   پیش از اسباب کشی به محل جدید، آنجا را به طور کامل تمیز کرده ، سپس سمپاشی کنید.به این ترتیب با وجود هر نوع حشره احتمالی مبارزه می شود.

وسایل شستنی مانند ملحفه ها، رومیزی ها و روکش های رختخواب و … را قبل از اسباب کشی بشویید و شستن آن ها را به بعد از آن موکول نکنید تا در زمان چیدن منزل جدید کارها ناقص نماند و فقط به چیدن بپردازید نه شستشو.

قبل از حمل وسایل چوبی را با مشمع های محافظ کامل بپوشانید تا در موقع جابجایی صدمه نبینند.

اگر کودکی در منزل دارید او را به شخصی از خانواده بسپارید تا از جانب او خیالتان راحت باشد و اتاق کودک خود را که زیاد زمان بر نیست بچینید تا با رسیدن شب بتوانید او را در اتاق خود با آرامش بخوابانید.

اگر همه افراد شاغل هستید حتی مادر خانواده، اسباب کشی را به آخر هفته موکول کنید.

قبل از بسته بندی وسایل جعبه هایی که می خواهید درون آن ها وسایل بچینید با چسب پهن کف جعبه را به خوبی بچسبانید تا از پارگی آن درز مان حمل جلوگیری کنید.